Czym cechuje się źle przygotowany feedback?⁠


Gdy skupiamy się na danej osobie, a nie na zachowaniu. Co to znaczy?⁠

“To spotkanie było za długie przez Ciebie”⁠

W powyższym przykładzie nie mówimy konkretnie co się takiego wydarzyło na spotkaniu, że trwało ono za długo. Jakie zachowanie / postawa to spowodowały ?⁠
Ktoś może powiedzieć : ⁠
“chwileczkę, ale jest tam informacja kto wydłużył spotkanie” we fragmencie “przez Ciebie”. ⁠
Oczywiście! ⁠
Ale nie ma w niej żadnej wartości. Nie wiadomo co konkretnie odbiorca zrobił. Ponadto według mnie fragment “przez Ciebie” jest agresywny i krzywdzący. Powiedziałabym nawet, że celem (często nieświadomie) nadawcy było sprawienie, by odbiorca poczuł nieprzyjemne emocje, a nie zmienił swoją postawę. Zastanówcie się czy tego właśnie chcecie dając drugiej osobie informację zwrotną?⁠
Lepszym sposobem na wyrażenie siebie w tej sytuacji byłoby:⁠

“To spotkanie trwało godzinę, a planowane było na 30 minut. Czułam dyskomfort, bo miałam inne spotkanie od razu po nim i spóźniłam się na nie. Czy następnym razem mógłbyś zapytać czy mamy czas zostać dłużej?”

Prawda, że lepiej? ⁠
Który feedback wolelibyście usłyszeć? ⁠
A co ważniejsze po którym byście spróbowali coś zmienić w swojej postawie?⁠

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *